mardi 31 juillet 2018

Le Retour de Don Quichotte


THE RETURN OF DON QUIXOTE LE RETOUR DE DON QUICHOTTE
 
BY PAR
 
G. K. CHESTERTON G. K. CHESTERTON
 
 
DODD, MEAD & COMPANY DODD, MEAD & COMPANY
 
NEW YORK 1927 NEW YORK 1927
 
-^- -^-
 
TO À
 
W. R. TITTERTON W. R. TITTERTON
 
MY DEAR TITTERTON, MON CHER TITTERTON
 
This parable for social reformers, as you know, was planned and partly written long before the War; so that touching some things, from Fascism to nigger dances, it was a quite unintentional prophecy. It was your too generous confidence that dragged it from its dusty drawer; whether the world has any reason to thank you I doubt; but I have so many reasons for thanking you, and recognising all you have done for our cause, that I dedicate this book to you. Ce parable pour réformateurs sociaux, comme tu le sais, fut planifié et en partie écrit bien avant la Guerre; de manière que sur certaines choses, du Fascisme aux danses des nègres, ce fut une prophétie complètement non-intentionnelle. Ce fut ta trop généreuse confiance qui la tiré des cheveux des tiroirs poussiéreux; je doute que le monde ait raison de te dire merci; mais moi, j'ai tellement de raisons de te remercier et de reconnaître tout ce que tu as fait pour notre cause, que je te dédie ce livre.
 
Yours always, G. K. CHESTERTON Toujours le tien, G. K. CHESTERTON

2 commentaires: